f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 
 





  f·p·p · c·a·l·l o·f d·u·t·y | Kolumny | [FPP]Totek | Call of Duty 2 - co byśmy chcieli,...

[FPP]Totek

Call of Duty 2 - co byśmy chcieli, a czego nie...

Jak zapewne większość z Was się domyśla po tytule, artykuł ten traktuje o tym, co chcielibyśmy ujrzeć w Call of Duty 2, a czego wolelibyśmy uniknąć. Z pewnością ciekawi jesteście jak mogę określić co powinno pojawić się, a czego powinni ustrzec się autorzy gry, która jeszcze nawet nie weszła na rynek? Otóż nic prostszego. Wystarczy tylko, że wymienię wady i braki poprzedniego tytułu i tym samym od razu powstanie obraz tego, jak powinien wyglądać udany sequel Call of Duty. Pora więc przejść do rzeczy...

Na początku zajmę się tym co twórcom CoD'a nie wyszło najlepiej i czego powinni się ustrzec w swoim kolejnym tytule. Oto największe wady pierwszej części gry:
  • Fizyka gry - ten element rozgrywki zapewne dał się we znaki wielu graczom. Wszak nie ma nic gorszego niż gdy na ogromnym polu bitwy widzimy sterty ciał, które to wiszą poziomo oparte na zboczu czubkami głów lub też są powbijane do pasa w ziemię niczym pale podtrzymujące ogrodzenie. Taki widok w Call of Duty zdarzał się niestety bardzo często i nie pomógł tu nawet stworzony specjalnie na potrzeby gry silnik "Ares", który okazał się tak na prawdę niewiele wartym eksperymentem. Miejmy nadzieję, że za poprawę tego elementu rozgrywki, twórcy zabiorą się w pierwszej kolejności przy tworzeniu Call of Duty 2 i zaserwują nam naprawdę porządny silnik fizyczny.
  • Liniowość - o ile ten element na początku nie rzucał się specjalnie w oczy to po pewnym czasie był on dość dostrzegalną wadą gry. Każdy kto po raz pierwszy przechodził CoD, był zachwycony toczonymi tam bitwami i szybkimi zwrotami akcji. Z czasem jednak po kolejnych próbach przejścia gry, jej liniowość stawała się coraz bardziej uwidoczniona co sprawiało, że każdy ruch ze strony wroga czy też naszych współtowarzyszy stawał się przewidywalny do tego stopnia, że zniechęcało to do rozgrywki. Taki zabieg doprowadził tylko do tego, że gra w trybie singleplayer nudziła się dość szybko i większość graczy po dość krótkim czasie przesiadła się tylko i wyłącznie na tryb wieloosobowy.
  • Samotność - mimo iż samotności w grze doznaliśmy tylko w dwóch misjach, to rzucała się ona do tego stopnia, że momentami gra zaczynała mi przypominać sławny tytuł Medal of Honor, gdzie jako samotny żołnierz stawialiśmy czoła całym zastępom wrogich wojsk. Przykładem może być słynna misja na tamie, w której naszym zadaniem było wysadzenie jej i oczyszczenie z każdego wroga, który stał nam na drodze. Przyznam, że strasznie mnie to zniesmaczyło i przypomniało czasy starego Wolfenstein'a. Miejmy nadzieję, że takich dziwadeł już nigdy nie przyjdzie nam zaznać w żadnej z gier z serii Call of Duty.
  • Niezastąpienie - tutaj nie znajdzie się chyba żadna osoba, która nie potwierdziła by tego, że w grze mimo iż powinniśmy czuć się jako jeden z wielu żołnierzy na polu bitwy, to i tak nie raz przyjdzie nam się przekonać o tym, że tak na prawdę losy wojny zależą tylko i wyłącznie od naszej osoby. Owszem element ten jest bardzo dobrze ukryty, ale jak się dobrze przyjrzymy to wychodzi on na każdym kroku. Przykładem może być choćby każda z bitew jaką toczymy, gdyż tak naprawdę nasi towarzysze nie zabijają praktycznie żadnych wrogów, a służą tylko jako ściągacze ognia na swoje osoby. Bez naszego udziału każda walka trwała by ogromną ilość czasu, a niektóre ciągnęły by się nawet w nieskończoność. Na przykład w misji na placu czerwonym strasznie zirytował mnie fakt, że wraz z zastępem żołnierzy Radzieckich nie przyszło nam wbić się w okopy Niemieckie i dramatycznie walczyć na kolby, ale naszym zadaniem było wystrzelanie kilku oficerów ze snajperki, a bitwa od razu została przez nas wygrana. Takie elmenty znacznie psują radość z rozgrywki, a z nas po raz kolejny czynią super bohatera, dzięki któremu rozstrzygają się losy świata. Oby w CoD 2 nie było takich sytuacji.
Skoro już wiemy czego powinni ustrzec się panowie z Infinity Ward to teraz wypadałoby wspomnieć o tym, co nowego i za razem urealistyczniającego rozgrywkę powinni oni zaoferować nam w swoim nowym tytule. Oto czego było nam brak w pierwszej części gry:
  • Umiejętności - bez wątpienia w pierwszej części Call of Duty dużą bolączką była mała możliwość ruchowa postaci, w którą było nam dane się wcielić. Najbardziej odczuwalny był brak możliwości sprintu trzymając broń w jednej z rąk, niemożność wspięcia się na murek wyższy niż położenie naszych kolan czy też nieumiejętność pływania postaci, której poczynaniami kierowaliśmy. Może z początku wydawać się to mało istotne, jednak każdy kto choć raz przeszedł tą grę, potwierdzi zapewne, że z tymi umiejętnościami rozgrywka nie tylko zyskała by na realizmie, ale również na przyjemności z niej płynącej. Oby autorzy w CoD 2 dodali te możliwości, to gra będzie znacznie miodniejsza.
  • Wydawanie rozkazów - o jak rzesz brak tego elementu jest bolesny. Owszem zamiarem twórców było sprawienie abyśmy poczuli się jako zwykły szary żołnierz, jednak skoro już tak wiele od nas zależy i zawsze mamy za zadanie iść na przedzie to czemu nie moglibyśmy wydawać rozkazów choćby tylko niższym rangą żołnierzom? To z pewnością nie wpłynęło by negatywnie na rozgrywkę, a nam dałoby tylko możliwość dobrania strategii niejednokrotnie lepszej od tej jaką narzucają nam programiści w swoich skryptach. Taki zabieg z pewnością nie tylko by zwiększył radość płynącą z gry, ale i także przedłużył żywotność trybu dla pojedynczego gracza.
  • Interakcja - tego elementu chyba nie mieliśmy okazji wcale zaznać w Call of Duty. A szkoda gdyż nawet niewielka namiastka interakcji zmieniałaby rozgrywkę nie do poznania. Wystarczyłoby chociaż, żeby beczki, płoty oraz inne mało wytrzymałe przedmioty pod ostrzałem wroga ulegały częściowej bądź też całkowitej destrukcji. Czyż nie byłoby pięknie gdybyśmy schowani za płotem widzieli jak dookoła nas latają szczątki sztachet szarpanych kulami wroga, a my musielibyśmy czym prędzej zmienić miejsce ukrycia? To bez wątpienia byłoby wspaniałe i czyniło grę niezwykle emocjonującą i jeszcze bardziej dynamiczną niż była ona dotychczas, bez specjalnego powiększenia wymagań sprzętowych. Cóż, miło by było gdyby autorzy też o tym pomyśleli.
  • Nowe bronie - może i w pierwszej części CoD broni nie brakowało jednak jest kilka takich narzędzi zagłady, które mimo swej praktyczności nie zostały nam dane do użycia. Pierwszą z nich bez wątpienia są granaty dymne, które mimo swej niezmiernej przydatności nie zostały nam powierzone. Można to częściowo tłumaczyć tym, że w czasach gdy powstawał CoD inteligencja komputerowych przeciwników była za mała by reagować na takie czynniki jak słaba widoczność, jednak w dzisiejszych czasach uważam, że SI jest na takim poziomie, że niemożność użycia granatów dymnych w sequelu CoD byłaby po prostu spowodowana lenistwem jej autorów. Ale to nie jedyna broń, której zabrakło. Mnie osobiście w dużym stopniu brakowało także noża, który nie jest tyle praktyczny, co po prostu dość charakterystyczny dla wyposażenia wojskowego. Dużo by można było jeszcze wymieniać broni - legend, które nie miały okazji pojawić się w pierwszej części gry, jednak nie mam zamiaru ich tu wypisywać gdyż jest ich po prostu zbyt wiele. Liczę jednak na to, że pojawią się one w drugiej części gry.
Na koniec chciałbym powiedzieć iż mam szczerą nadzieję, że panowie z Infinity Ward wysłuchają nas - graczy - i w swoim następnym tytule postarają się naprawić swoje błędy popełnione w przeszłości. Gdyby jednak udało im się jeszcze do tego dodać te elementy rozgrywki, o które tak bardzo domagają się gracze, możemy spodziewać się, że Call of Duty 2 będzie w pełni godnym następcą swojego jak dotąd niepokonanego poprzednika w dziedzinie wojennych gier FPP...


Informacje o Autorze





Temat Autor Data  
;]
moody 09·12·2004-16:02  
Odp: hmm
totek 09·12·2004-16:02  
Odp: Co do broni
ShIlaY 31·10·2004-07:01  
Ja bym zmienił
frog 09·12·2004-16:02  
Eh...
Fish3r 09·12·2004-16:02  
Odp: :P
moody 09·12·2004-17:01  
Odp: lol
EnClave 09·12·2004-18:01  
Odp: ;o
Fish3r 09·12·2004-19:01  
;] ;p
Anonim ;p 10·12·2004-00:00  
Odp: ;)
leo 10·12·2004-02:02  
:/
eM i nie jestem z LPR :P 10·12·2004-04:01  
wrazenia po przejsciu dema !
Psycho Fan CoD ;p 10·12·2004-04:01  
Odp: Fajna, ale...
77bytes 10·12·2004-05:00  
WOLFENSEIN JEST LEPSZY
lisek mistz wolfa 10·12·2004-04:02  
COD2 takie niestety nie będzie
Wojskowy 10·12·2004-05:01  
Kolejne wrażenia po przejściu ...
MasterMind 10·12·2004-05:01  
Odp: Spokojnie Panowie ( i Panie oc...
Hamer 10·12·2004-06:01  
Granaty dymne są.
CICHY 31·10·2004-01:01  
Uzupełnienie
MasterMind 31·10·2004-01:02  
Odp: FPS w CoD 2
m$a 31·10·2004-03:01  
A CO Z POLSKIMI MOTYWAMI !?
Mostek 31·10·2004-03:01  
A CO Z POLSKIMI MOTYWAMI !?
Mostek 31·10·2004-03:01  
Odp: :D
moody 31·10·2004-03:01  
Taa...
Fish3r 31·10·2004-03:01  
Odp: :D
moody 31·10·2004-05:01  
KODY
camping 31·10·2004-13:02  
Odp: :)
moody 31·10·2004-15:01  
Bugi w Cod
Mr.Chomik 01·11·2004-07:02  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]Totek
Aktualizacja: 31·10·2004 - 10:01



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Niedziela · 5 Maja · 2024
Strona wygenerowana w 0.127491 sek.