f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 
 





  f·p·p · c·a·l·l o·f d·u·t·y | Engine Q...

Artykuły

Engine Quake

Jaz zapewne każdy z was wie gra Call of Duty jest tworzona na mocno przerobionym engine Quakey'a 3. Może trudno w to uwierzyć, ale to jednak prawda. Engine ten jest już dość stary, ale wciąż ma duże możliwości. Jego twórcą jest zepół programistów z teamu Id Software. Po raz pierwszy został on użyty w grze quake 3 i liczba polygonów przypadających na jedną sekundę wynosiła zaledwie kilkanaście tysięcy (no może kilkadziesiąt). Następnie twórcy silnika graficznego zabrali się za przerabianie engine'a i stworzyli dość ciekawe cacko o nazwie Return To Castle Wolfenstein. W RTCW gierka wyciągała kilkadziesiąt polygonów na jedną klatkę. Następnie wykupił go team 2015 i stworzył na nim gierkę Medal of Honor: Allied Assault. Gierka graficznie nie wiele różni się od Wolfensteina i także wyciąga kilkadziesiąt polygonów na jedną klatkę. I w końcu po wielu miesiącach silnik Q3 trafił wreszcie do zespoły Infinity Ward. Został on definitywnie zmieniony i na jedną klatkę animacji przypada 200 polygonów!!! Różnica jest piorunująca, na ekranie możemy ujrzeć prawie fotorealistyczną grafikę i bardzo dobre efekty świetlne. (Każdy kto grał w Quake 3 ten wie, że światło tam przyjmowało postać trójkąta). Dla porównania tych czterech gier opisanych powyżej chciałbym wam przedstawić screeny przedstawiające grafikę każdej z nich.

Oto screen z gry Quake 3. Spójrzcie na te światła. Aż się robi nie dobrze. A zobaczcie te kanty i tekstury, aż trudno uwierzyć, że z tego powstało CoD

A oto screenik z Return to Castle Wolfenstein. Różnica jest spora no nie, ale grafika i tak pozostawia jeszcze trochę do życzenia. Jest trochę kanciasta, jakość tekstur jest średnia a walka toczy się głownie w małych pomieszczeniach.

Ten screen przedstawia grę, które była najlepszą grą wojenna dopóki na horyzoncie nie pojawił się CoD. Jak widać grafika jest znacznie lepsza niż W RTCW i akcja dzieje się na większych terenach, a tekstury są wyraźniejsze i bardziej szczegółowe.

A oto obrazek, który przewyższa wszystkie inne swoją ilością szczegółów, jakością tekstur, odwzorowaniem postaci oraz wieloma innymi czynnikami, które czynią tą grę wyjątkową.








--------------------------------------
Autor: [FPP]Totek
Aktualizacja: 07·12·2004 - 04:01



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Czwartek · 25 Kwietnia · 2024
Strona wygenerowana w 0.187006 sek.