f·p·p · c·a·l·l o·f d·u·t·y http://cod.fpp.pl |
||||||||||||||||
[FPP]Cheazy Call of Duty 2 MP - Innowacje 1. Wstęp Od dnia premiery światowej Call of Duty 2 minęło już wystarczająco duzo czasu by można było dostrzec wszystko co twórcy nam dali nowego (lub przerobili starego). Na pierwszy rzut oka wszystkie te innowacje w nowej części Call of Duty są dla nas miłe i przyjemne (w końcu to coś nowego w naszej ukochanej grze:) ), lecz bo dłuższym graniu po sieci czy też w tryb Singleplayer dostrzegamy wiele rzeczy, które są całkowicie nie potrzebne. I tak w tym artykule (moim pierwszym na cod.fpp.pl, zaś 40-tym ogólnie) chciałbym w skrócie opisać niektóre z tych nowości, które znalazly się w sequelu Call of Duty. 2. Czujnik granatów? Pierwszym takim dodatkiem jest "czujnik granatów"...i teraz pytanie: Czy to jakieś nieporozumienie? Dlaczego twórcy zdecydowali się na wprowadzenie takiego "cudeńka" do gry? Przecież żołnierze podczas II Wojny Światowej nie posiadali tak zaawansowanej techniki jak wykrywacze granatów (No chyba, że to jakiś tajny eksperyment 3. Nowe-Stare Mapy
Jak zapewne większość z Was wie w trybie Multiplayer wprowadzono pare starych mapek tyle, że przerobionych z poprawioną grafiką itp. bajerami. Na większości map zmiany te wyszłe na dobre, np. Carentan jest (wg. mnie) jeszcze ciekawsze niż w poprzedniej części, to samo tyczy się Brecourt oraz Railyard (chociaż co do Railyard to mam pare zarzutów ale można na nie przymknąć oko). Niestety jedna z mapek została przerobiona i wyszło jej to na złe (Przynajmniej w trybie S&D), a jest nią Dawnville...Największym chyba błędem jaki zrobili twórcy to zrobienie wielu dziur w ścianach dla strony Amerykańskiej, zaś strona Niemiecka nie ma wystarczającego pola widzenia by w jakikolwiek sposób zatrzymać przeciwnika. I tu wystarczy mieć jedynie wystraczająco dobry team allies, by rozmieść przeciwnika bez żadnej taktyki. W ciągu paru chwil gracze, którzy mają stronę Amerykańską docierają do Nas i rozpoczynają ostrzał, który w większości przypadków jest skuteczny (aczkolwiek często zdarza się, że to Niemcy wygrywają rundy). Lecz możemy się w pełni cieszyć pozostałymi mapami, które są bardzo dobrze zrobione (Ale to już sprawa gustu). Tak więc na temat map w Call of Duty 2 możemy wypowiedzieć się pozytywnie.
4. Regeneracja HP - Kolejna część Terminatora?
Kolejną nowością w sequelu jest...regeneracja życia! I tak samo jak "czujnik granatów" tyczy się zarówno trybu Singleplayer jak i Multiplayer. Jest to rzecz śmieszna, a czasami nawet uciążliwa, ponieważ tym razem po strzale z np. Kar'a i gdy przeciwnik nie zginie, może się poprostu na 3-4s. ukryć po czym znowu będzie miał pełny pasek życia! W Poprzedniej części tym strzałem byśmy osłabili przeciwnika na stałe co jest (było) przydatne choćby w PCW czy CB gdy nasz kumpel z klanu mógł go nawet tylko drasnąć i wróg był martwy. Nawet niewiem skąd twórcą gry przyszedł ten pomysł do głowy! No bo przecież regeneracja życia to normalka w rzeczywistości... Tak więc jak widzicie jest to kompletnie nie potrzebne i wg. mnie powinni to zmienić, czy to twórcy patch'em czy twórcy modów poprzez wydanie odpowiedniego modu (innego niż AdmiralMod, bo on za dużo innych rzeczy zmienia). Tak więc tą innowacje możemy wywalić do śmietnika...
5. Bronie
6. Teamspeak już nie potrzebny?
I właśnie czy TeamSpeak już nam nie będzie potrzebny? Ci którzy już grali w Call of Duty 2 wiedzą, że jest wbudowany system do komunikowania się (tak jak to było choćby w Counter-Strike) za pomocą głosu. Ale czy nie będzie to obciążało serwera i powodowało lagów? Na to pytanie będzie można odpowiedzieć dopiero po przetestowaniu go na własnej skórze podczas sparingu czy innego meczu klanowego. Lecz grając na serwerach publicznych (gdzie system ten nie został wyłączony) osobiście nie zauważyłem większych skoków pingu podczas mówienia przez pare osób. Niestety (ale z drugiej strony to dobrze) na wielu serwerach system ten został wyłączony przez adminów, którzy zapewne się obawiali wyżej wspomnianych lagów lub też graczy którzy by tylko bluźnili. Tak oto ten dodatek mozna uznać do zaliczonych, ponieważ nie trzeba już więcej wykupować serwera TS i wychodzić z serwera w celu ponownego połączenia się z TS.
7. Grafika i działanie
8. Podsumowanie
I tak oto po opisaniu najważniejszych (najważniejszych bo wszystkich nie wypisałem) nowości w grze możemy przejść do podsumowania wszystkich tych innowacji. A więc niektóre z tych nowinek są bardzo miłe dla nas zaś inne odrzucają od gry, jednakże uważam, iż większość wyszła na dobre twórcom gry. Chociaż bez tych wszystkich dodatków (oprócz grafiki i mapek) też byśmy sobie poradzili na podstawie pierwszej części, a te bezużyteczne dodatki można przecież zawsze wyłączyć! ;) Nie bierzcie powyższego tekstu tak bardzo do siebie, wkońcu każdy ma swój gust i lubi to, zaś drugi może tego niecierpieć!
|
||||||||||||||||
© 2000-2001 f·p·p productions. http://fpp.pl, [email protected] |
||||||||||||||||
Wyrukowano dnia 2024-05-04, 22:24, z
172.69.6.146 (172.69.6.146) Strona dostępna online pod adresem: http://cod.fpp.pl/?pl:pages:show:719::: DRUKUJ | Powrót |