f·p·p · c·a·l·l o·f d·u·t·y
http://cod.fpp.pl


[FPP]Cheazy

Call of Duty 2 MP - Innowacje

1. Wstęp

Od dnia premiery światowej Call of Duty 2 minęło już wystarczająco duzo czasu by można było dostrzec wszystko co twórcy nam dali nowego (lub przerobili starego). Na pierwszy rzut oka wszystkie te innowacje w nowej części Call of Duty są dla nas miłe i przyjemne (w końcu to coś nowego w naszej ukochanej grze:) ), lecz bo dłuższym graniu po sieci czy też w tryb Singleplayer dostrzegamy wiele rzeczy, które są całkowicie nie potrzebne. I tak w tym artykule (moim pierwszym na cod.fpp.pl, zaś 40-tym ogólnie) chciałbym w skrócie opisać niektóre z tych nowości, które znalazly się w sequelu Call of Duty.

2. Czujnik granatów?

Pierwszym takim dodatkiem jest "czujnik granatów"...i teraz pytanie: Czy to jakieś nieporozumienie? Dlaczego twórcy zdecydowali się na wprowadzenie takiego "cudeńka" do gry? Przecież żołnierze podczas II Wojny Światowej nie posiadali tak zaawansowanej techniki jak wykrywacze granatów (No chyba, że to jakiś tajny eksperyment). Przez wprowadzenie tej opcji do gry twórcy zrobili z niej jeszcze mniej realistyczną grę od poprzedniczki, co gorsza w trybie Multiplayer występuje to samo! Lecz na nasze szczęście (No chyba, że ktos to lubi) większość adminów już wyłączyła tą opcję, i w taki sposób myśle, że ten dodatek można dodać do nie udanych.

3. Nowe-Stare Mapy

Jak zapewne większość z Was wie w trybie Multiplayer wprowadzono pare starych mapek tyle, że przerobionych z poprawioną grafiką itp. bajerami. Na większości map zmiany te wyszłe na dobre, np. Carentan jest (wg. mnie) jeszcze ciekawsze niż w poprzedniej części, to samo tyczy się Brecourt oraz Railyard (chociaż co do Railyard to mam pare zarzutów ale można na nie przymknąć oko). Niestety jedna z mapek została przerobiona i wyszło jej to na złe (Przynajmniej w trybie S&D), a jest nią Dawnville...Największym chyba błędem jaki zrobili twórcy to zrobienie wielu dziur w ścianach dla strony Amerykańskiej, zaś strona Niemiecka nie ma wystarczającego pola widzenia by w jakikolwiek sposób zatrzymać przeciwnika. I tu wystarczy mieć jedynie wystraczająco dobry team allies, by rozmieść przeciwnika bez żadnej taktyki. W ciągu paru chwil gracze, którzy mają stronę Amerykańską docierają do Nas i rozpoczynają ostrzał, który w większości przypadków jest skuteczny (aczkolwiek często zdarza się, że to Niemcy wygrywają rundy). Lecz możemy się w pełni cieszyć pozostałymi mapami, które są bardzo dobrze zrobione (Ale to już sprawa gustu). Tak więc na temat map w Call of Duty 2 możemy wypowiedzieć się pozytywnie.

4. Regeneracja HP - Kolejna część Terminatora?

Kolejną nowością w sequelu jest...regeneracja życia! I tak samo jak "czujnik granatów" tyczy się zarówno trybu Singleplayer jak i Multiplayer. Jest to rzecz śmieszna, a czasami nawet uciążliwa, ponieważ tym razem po strzale z np. Kar'a i gdy przeciwnik nie zginie, może się poprostu na 3-4s. ukryć po czym znowu będzie miał pełny pasek życia! W Poprzedniej części tym strzałem byśmy osłabili przeciwnika na stałe co jest (było) przydatne choćby w PCW czy CB gdy nasz kumpel z klanu mógł go nawet tylko drasnąć i wróg był martwy. Nawet niewiem skąd twórcą gry przyszedł ten pomysł do głowy! No bo przecież regeneracja życia to normalka w rzeczywistości... Tak więc jak widzicie jest to kompletnie nie potrzebne i wg. mnie powinni to zmienić, czy to twórcy patch'em czy twórcy modów poprzez wydanie odpowiedniego modu (innego niż AdmiralMod, bo on za dużo innych rzeczy zmienia). Tak więc tą innowacje możemy wywalić do śmietnika...

5. Bronie

No tak bronie...główna część każdego Fps'a, a czy w CoD 2 zostały one ulepszone, pogorszone, czy też zostały na tym samym poziomie co w poprzedniej części. Zacznijmy może od samego celownika broni, a więc jak każdy zauważył podczas biegania czy skaknia znika on z ekranu monitora i to jest jedna z niewielu rzecz, która poprawia realizm gry bo czy podczas biegania jest łatwo trafić? Oczywście, że nie! Następnie przejdźmy do karabinów maszynowych, zarówno tych lekkich jak i tych cięższych i tu zauważamy, że odrzut podczas strzelania przez muszkę został o dużo zmniejszony (np. Mp44, Ppsh) co z jednej strony ułatwia nam strzelanie, lecz z drugiej znowu zmniejsza realizm gry! Bo przecież wiadomo, że taki Mp44 nie będzie aż tak celny podczas puszczania długich serii. No dobra to może teraz snajperki...i tu jedyną zmianą (opórcz wygladu zewn. oraz celownika) jest możlwość wstrzymania oddechu! I tu wielki plus dla twórców, ponieważ jest to bardzo przydatna rzecz, która ułatwia nam strzelanie do wrogów jak i zwiększa realizm gry. Ponieważ o snajperkach możemy mało nowych rzeczy powiedzieć, a więc przejdźmy do tzw. Rifl'ów. We wszystkich ze znanych dotychczas broni tego typu została zmieniona fizyka strzelania oraz wygląd muszki, a to akurat wyszło twórcom na dobre. Mi znacznie lepiej w drugiej częsci strzela się z LeeEnfield'a poprostu jest lepszy niż u poprzedniczki, a jeżeli chodzi o reszte to poza wprowadzonymi dodatkami zostaje na tym samym poziomie. Teraz trochę nowych broni, które zostały dodane w kontynuacji Call of Duty. Pierwszą taką nową bronią jest Shotgun (a raczej SĄ bo wybrać można je chyba u wszystkich stron), który jest bardzo dobrym i skutecznym "narzędziem" na krótkie dystanse wtedy to przeciwnik niema z nami szans, co innego jeżeli chodzi o wrogów, którzy są od nas oddaleni wtedy to możemy liczyć tylko i wyłącznie na szczęscie. Oprócz Shotgun'ów jest także pare małych karabinów kaszynowych, które także są bardzo dobrze wykonane. I tak oto bronie możemy zaliczyć do udanych rzeczy w CoD 2.

6. Teamspeak już nie potrzebny?

I właśnie czy TeamSpeak już nam nie będzie potrzebny? Ci którzy już grali w Call of Duty 2 wiedzą, że jest wbudowany system do komunikowania się (tak jak to było choćby w Counter-Strike) za pomocą głosu. Ale czy nie będzie to obciążało serwera i powodowało lagów? Na to pytanie będzie można odpowiedzieć dopiero po przetestowaniu go na własnej skórze podczas sparingu czy innego meczu klanowego. Lecz grając na serwerach publicznych (gdzie system ten nie został wyłączony) osobiście nie zauważyłem większych skoków pingu podczas mówienia przez pare osób. Niestety (ale z drugiej strony to dobrze) na wielu serwerach system ten został wyłączony przez adminów, którzy zapewne się obawiali wyżej wspomnianych lagów lub też graczy którzy by tylko bluźnili. Tak oto ten dodatek mozna uznać do zaliczonych, ponieważ nie trzeba już więcej wykupować serwera TS i wychodzić z serwera w celu ponownego połączenia się z TS.

7. Grafika i działanie

Drugim najważniejszym elementem (zaraz po giwerkach) jest działanie oraz wyglad graficzny gry, w CoD 2 możemy zauważyć znaczną poprawę grafiki w stosunku do poprzedniej części (w końcu trochę czasu od premiery pierwszej części już minęło). No i jak wiadomo razem z ulepszoną grafiką rosną wymagania sprzętowe, które sa chyba największą zmorą każdego gracza, na szczęście twórcy nie zapomnieli o tych graczach ze słabszymi maszynami i dodali wiele możliwości konfiguracji gry byśmy mogli wszystko dowolnie ustawić dla naszego komputera. Najwiekszą funkcją, która przyspiesza płynność gry jest opcja "Rendering Method Preference". Po włączeniu na direct 7.0 silnik gry wszystkie tekstury konwertuje na starszy system directX, dzięki czemu gracze ze słabszymi kartami graficznymi (m.in Ja ;o) moga się nadal cieszyć grą.

8. Podsumowanie

I tak oto po opisaniu najważniejszych (najważniejszych bo wszystkich nie wypisałem) nowości w grze możemy przejść do podsumowania wszystkich tych innowacji. A więc niektóre z tych nowinek są bardzo miłe dla nas zaś inne odrzucają od gry, jednakże uważam, iż większość wyszła na dobre twórcom gry. Chociaż bez tych wszystkich dodatków (oprócz grafiki i mapek) też byśmy sobie poradzili na podstawie pierwszej części, a te bezużyteczne dodatki można przecież zawsze wyłączyć! ;) Nie bierzcie powyższego tekstu tak bardzo do siebie, wkońcu każdy ma swój gust i lubi to, zaś drugi może tego niecierpieć!


Informacje o Autorze


--------------------------------------
Aktualizacja: 01·11·2004 - 09:01





© 2000-2001 f·p·p productions.
http://fpp.pl, [email protected]

Wyrukowano dnia 2024-05-04, 22:24, z 172.69.6.146 (172.69.6.146)
Strona dostępna online pod adresem: http://cod.fpp.pl/?pl:pages:show:719:::

DRUKUJ | Powrót